Daj się znaleźć! Przewodnik: Jak być widocznym na serwisach rekrutacyjnych?



Jesteś na początku swojej kariery zawodowej? A może myślisz o zmianie pracy? Czasy, kiedy jej szukanie ograniczało się jedynie do wysłania aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie, są już dawno za nami. Przedstawię Ci kilka sposobów na to, żeby zwiększyć swoją atrakcyjność jako kandydata.


 
Pielęgnuj swój profil na Goldeline
Goldenline to jeden z wiodących portali rekrutacyjnych i networkingowych w Polsce. Dlatego jeśli jeszcze nie posiadasz tam swojego profilu, powinieneś to czym prędzej zmienić. Tworząc go, warto zwrócić uwagę na następujące kwestie:
 
  • Dodaj informacje o swojej edukacji. Jeśli odbyłeś staż lub praktyki - nie zapomnij o tym napisać. Jeśli jesteś na początku swojej kariery zawodowej, będzie to ważna informacja dla potencjalnego pracodawcy. 
  • Uzupełniając informacje o doświadczeniu zawodowym, dokładnie opisz zakres swoich obowiązków. Sama nazwa stanowiska nie wystarczy. Dodaj też informacje o tym, do kogo raportowałeś oraz jakich programów i narzędzi używałeś - to wszystko ma kluczowe znaczenie dla potencjalnego pracodawcy. Ważne, aby wszystkie informacje były ułożone w chronologicznym porządku.
LinkedIn - twój przyjaciel w poszukiwaniu wyzwań zawodowych
Jeśli masz uzupełniony profil na Goldenline, o wiele łatwiej poradzisz sobie ze stworzeniem podobnego na LinkedIn. Jest to intuicyjny portal, który sam będzie Ci podpowiadał, czego jeszcze brakuje w Twoim profilu. Ja chciałabym zwrócić Twoją uwagę na kilka kwestii:
 
  • ZDJĘCIE. Profil ze zdjęciem jest o wiele bardziej wiarygodny. Jeśli zdecydujesz się na dodanie go, pamiętaj, aby nie było to zdjęcie z wakacji czy imprezy. To na pewno nie pomoże ci w budowaniu profesjonalnego wizerunku.
  • REKOMENDACJE – opcja, która pozwala innym użytkownikom portalu na wystawienie ci referencji. Dobrym pomysłem jest poproszenie kolegów z pracy o napisanie krótkiej opinii na Twój temat. 
  • KURSY I UMIEJĘTNOŚCI. LinekdIn oferuje możliwość potwierdzania przez użytkowników portalu posiadanych przez Ciebie umiejętności. Im więcej osób doceni Twoje kompetencje, tym lepiej wypadniesz w oczach pracodawcy.
  • OTWÓRZ SIĘ! Możesz zwiększyć widoczność Twojego profilu zaznaczająć, że jesteś otwarty na nowe oferty pracy. W ramach tej opcji możesz wybrać branże, które cię interesują np: „accounting” - księgowość. Wówczas Twój profil będzie widoczny dla rekruterów, poszukujących osób zainteresowanych pracą w tym obszarze.
  • PODSUMOWANIE ZAWODOWE - to sekcja umieszona na samej górze Twojego profilu. Powinny się tu znaleźć dwa- trzy zdania na temat Twojego dotychczasowego doświadczenia. Pamiętaj, aby dodać też informacje o kierunku, w którym chciałbyś się rozwijać zawodowo. To pomoże rekruterom dobrze sprofilować ofertę zawodową dla Ciebie.
Buduj sieć
Nie należy zapominać, że głównym założeniem obu wspomnianych portali jest networking. Dlatego nie bój się zapraszać do swojej sieci rekruterów. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie projekty aktualnie prowadzą i na jakie stanowiska rekrutują. Dobrą praktyką jest ścisła współpraca rekrutera z konkretnym kandydatem. Możesz napisać wiadomość do rekrutera, który specjalizuje się w rekrutacji do Twojej branży i pozostawać z nim w kontakcie.
 
Bądź aktywny
Sprawdzaj systematycznie swoją skrzynkę odbiorczą i zaproszenia do kontaktów. LinkedIn promuje profile osób, które systematycznie odwiedzają portal i pokazuje je rekruterom jako pierwsze.
 
Autorka artykułu: Monika Markowska, researcher w SSC Heroes
 

Comments