Mobilna Łódź



Łódź ruszyła z kopyta. Jednorożcowego kopyta i pędzi po Polsce z jasnym przekazem: przyjedźcie do nas, tu czeka praca i ciekawe życie.


Łódź postanowiła zaprezentować to, co ma najlepszego, i wybrała nietypową, ale bardzo atrakcyjną formę komunikacji. Przede wszystkim „ambasadorem” uczyniono Jednorożca, magiczne zwierzę, które w krajobrazie Łodzi pojawiło się niedawno, ale jest coraz częściej akceptowane i oswajane przez mieszkańców. I tak żart przeradza się w rozpoznawalny symbol, który pokazuje Łódź jako odważną i niekonwencjonalną. A skoro miasto tą kampanią chce się pokazać jako dynamiczne i oferujące szeroki wachlarz wielu możliwości, Jednorożec w charakterze wizytówki kampanii spisuje się doskonale.


Wyjątkowość kampanii, która działa pod hasłem „Mobilna Łódź”, to także jej główne narzędzie – specjalny pojazd, który w czasie podróży wygląda niczym autokar, ale w miejscu stacjonowania ujawnia swoje niezwykłe możliwości. Jak za dotknięciem różdżki magicznego Jednorożca powiększa się na tyle, że wewnątrz odsłania nowoczesne i wygodne wnętrze gotowe przyjąć naraz dziesiątki osób. Wrażenie jest tak duże, że przychodnie chętnie tu zaglądają. A co znajdują w środku? Śmiała kolorystyka, zaczerpnięta z logotypu Łodzi, oraz uśmiechnięty Jednorożec zachęcają, by wejść, poczuć się swobodnie i samodzielnie doświadczyć atrakcji. A jest ich sporo. Odwiedzający w różnym wieku znajdą tu coś dla siebie. Dzieci gry i zabawy, z których część jest wystawiona przed pojazdem, starsi – szereg informacji, jak warto spędzić czas w Łodzi. Dorośli mogą się zainteresować tym, co oferuje łódzki rynek pracy. Łódź jest jednym z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Doskonała lokalizacja i świetny układ komunikacyjny z całym kontynentem, a szczególnie Unią Europejską, to plusy, które doceniają inwestorzy. Ponadto ilość uczelni wyższych o różnym profilu sprawia, że Łódź jest miastem młodym i dla młodych. Tu skupia się ważna i przyszłościowa gałąź gospodarki – nowoczesne technologie. 


Te fakty są znane, ale kampania Mobilna Łódź ma mieszkańcom innych miast przypomnieć: tu jest potencjał, wystarczy z niego skorzystać. A ponieważ podróżuje, dociera bezpośrednio do odbiorców i pozwala im na osobiste doświadczanie, pokazuje jak otwartym miastem jest Łódź. 


Pokład Mobilnej Łodzi jest bardzo nowoczesny, wyposażony w kilka urządzeń multimedialnych, na których można samodzielnie szukać informacji, jak choćby stół z dotykowym ekranem, gdzie wyświetlana jest mapa miasta. Tu dowiemy się o rewitalizowanych obiektach w Łodzi czy poznamy dostępne środki transportu miejskiego. Tematów jest, oczywiście, więcej. Wielkim zainteresowaniem cieszy się kompetencjometr, bezpłatny program, który można samodzielnie ściągnąć na komórkę i wypełnić ankietę dotyczącą kwalifikacji zawodowych. Rezultat to list firm poszukujących osób właśnie z takimi zdolnościami i doświadczeniem, jakie deklaruje użytkownik programu. Kampania jest nastawiona na promocję Łodzi jako miejsca, gdzie można znaleźć dobrą i ciekawą pracę, dlatego biorą w niej udział przedstawiciele ważnych łódzkich pracodawców. Niemal codziennie jest szansa z nimi porozmawiać. To rzadka okazja, by bezpośrednio nawiązać kontakt z potencjalnym pracodawcą i poznać jego oczekiwania i ofertę.


Jednorożec zaprasza na pokład mobilnej łodzi wszystkich. Osoby niepełnosprawne też mogą skorzystać z tego, co oferuje kampania – pojazd wyposażono w windę dla osób na wózkach inwalidzkich, jest też możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego poprzez Internet, a także opisy w języku braille`a. 


Kampania prowadzona jest we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi, a jej przebieg można śledzić na stronie facebook`owej „Mobilna Łódź”.


Comments